Mreža pes v šoli

Na naši šoli nameravamo v šolskem letu 2017/2018 v sodelovanju z Zavodom za šolstvo izvajati inovacijski projekt Terapevtski pes v šoli. V ta namen smo se povezali in vključili v  Mrežo Šolski pes. https://sites.google.com/view/mreza-solski-pes/%C4%8Dlani-mre%C5%BEe Šolani psi so po svetu že prisotni v izobraževanih ustanovah.  Izkušnje iz tujine potrjujejo,  da že sama prisotnost psa v razredu ugodno vpliva na vzdušje med učenci.  Živo bitje je protiutež računalniškim zaslonom in v hipu ponudi sprostitev in razbremenitev. Zato nekatere najuglednejše svetovne  univerze (Harvard, Yale) v svojih knjižnicah redno gostijo terapevtske pse.

V okviru krožka Klub ljubiteljev živali  smo se  v letošnjem šolskem letu veliko naučili o službenih psih. Spoznali njihovo šolanje in delovanje. Naučili smo se pasje govorice, da se bomo lažje in bolje  sporazumevali z našimi  prijatelji. Razmišljali smo o razvoju pasje vrste in medsebojne povezanosti.  Potrpežljivo  čakali na  prihod terapevtskega psa in se o njem veliko naučili. Veliko smo govorili o odgovornem skrbništvu.

V decembru smo organizirali zbiralno akcijo za Zavetišče za živali  v Sv. Antonu.

Proti koncu leta je bil terapevtski pes George občasno prisoten pri učnem procesu. Med poukom je pes večino počival na svojem ležišču,  med odmorom pa je bila priložnost za igro in pogovor. George je učencem ponudil spodbudno učno okolje, razvijali smo empatijo. Dnevi, ko je bil pes z nami, so bili posebni. Motivacija za delo pa ves čas na zelo visoki ravni. Tudi ocenjevanja so tako potekala v manj stresnem vzdušju. Vse to naredi mrzel smrček.

Tudi v prihodnje nameravamo nadaljevati s to prakso in  v šolo enkrat ali dvakrat tedensko prihajati z Georgom. Skrb za varnost je na prvem mestu in seveda samoumevna. Zagotavljamo, da bo v neposrednem stiku s psom le tisti učenec, ki bo to sam želel. Pes bo v šolskih prostorih nenehno pod nadzorom.

V okviru počitniškega varstva smo organizirali spoznavno srečanje, kjer so se učenci srečali z Georgom. Spoznali so vse potrebno za njegovo nego in prehrano ter kako se rokuje s psom. Najbolj neprecenljiv je bil neposredni stik preko božanja in poslušanja pasjega srčnega utripa.


K ustvarjanju spodbudne učne klime lahko bistveno pripomore pasja zvestoba, prijaznost, brezpogojna ljubezen in potrpežljivost. V naslednjem šolskem letu bodo oblike dela različne. Terapevtski pes bo občasno prisoten v oddelku, kjer bo poučevala njegova vodnica. V okviru  krožka Tačke v šoli bomo načrtovali  bralne in spoznavne urice, s skupinami otrok bomo sodelovali pri različnih dejavnostih.  V Klubu ljubiteljev živali bomo nadaljevali z izobraževalnim programom. Občasno bo terapevtski par nudil  individualno pomoč učencem s posebnimi potrebami. Druženje s psom pomirja, zmanjšuje stres, dviga samozavest, deluje izrazito motivacijsko, spodbuja socialne stike, razvija empatijo… Pes je zaupnik, ki ne obsoja. Zna potrpežljivo poslušati.Če želite dodatne informacije o izvajanju tega projekta, to prosim sporočite na elektronski naslov: masa.razmanknap@os-ev-prade.si

Maša Ražman Knap

(Skupno 580 obiskov, današnjih obiskov 2)